چاپ تصویر و تمپلات :

به انجام چاپ بر روی کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌‌ای، تن پلات یا تمپلات گفته می‌شود. زمانی که تراکم رنگ و نقش به کار رفته در یک چاپ خاص به صورت صد در صد باشد، به آن چاپ تمپلات گفته می‌شود. به عبارتی دیگر ما زمانی چاپ تمپلات داریم که چاپ بر روی سراسر کار و طرح انجام بشود‌.

این نوع چاپ هم بر روی ساک‌های پارچه‌ای و هم بر روی ساک‌های پلاستیکی قابل انجام است. در این‌جا قصد داریم به مطالبی در زمینه چاپ تصویر، چاپ تمپلات، چاپ دیجیتال و مواردی از این قبیل بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

نایلون و نایلکس دسته تقویت

چاپ دیجیتال چیست ؟

در این روش، قطره‌های رنگ چاپی توسط دستگاه بر روی پارچه پاچیده می‌شود. در چاپ دیجیتال از پارچه‌های بریده شده در ابعاد مختلف استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که امکان انجام چاپ بر روی پارچه‌های برش نخورده به صورت رولی هم هست‌. اما این روش به فضای بیشتری نیازمند است. بهتر است در انجام این روش ابتدا انجام چاپ بر روی تکه‌ای پارچه امتحان شود تا بتوان از نتیجه نهایی کار اطمینان حاصل کرد.

ویژگی‌ سیستم‌های چاپ دیجیتال

یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی، استفاده از چاپ دیجیتال است. امروزه در بازار چاپ، منظور از چاپ دیجیتال چاپ تونری با استفاده از انواع چاپگرهای لیزری بر روی انواع مختلف کاغذ است. در این‌جا قصد داریم به ویژگی‌های سیستم چاپ دیجیتال اشاره کنیم.

  • به کارگیری ماشین‌های پیشرفته و اتوماتیک
  • سیستم های رفع کننده خط های اضافی و اشتباهی که ممکن است توسط قطره های جوهر ایجاد شود.
  • سیستمی که قطره های جوهر را بر روی پارچه می پاشد. این سیستم می تواند سه حجم قطره را بپاشد.
  • سیستم گرمایشی که به وسیله آن چاپ تثبیت می شود و به واسطه آن با شست و شو چاپ از بین نمی رود.

ویژگی‌های لیبل تمپلات

لیبل تمپلات دارای ویژگی‌های است که آن را از سایر برچسب‌های مختلف متمایز می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از :

قابلیت تغییر مکان :

این لیبل قابلیت تغییر مکان دارد. یعنی می‌توانید آن را به سطحی دیگر انتقال دهید. این امکان به شما اجازه می‌دهد که برچسب را به صورت مکرر جا به جا کنید بدون نیاز به جدید کردن برچسب.

قابلیت جدا شدن :

قابلیت جدا شدن از سطح محصول یکی دیگر از ویژگی‌های لیبل تمپلات به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی، برچسب را به راحتی به مکان دیگری انتقال دهید. البته لازم به ذکر است که این انتقال آسیبی به محصول نمی‌رساند.

نصب آسان :

شما می‌توانید لیبل تمپلات را به راحتی بر روی سطح محصول نصب کنید. این برچسب‌ها معمولاً با استفاده از چسب ویژه، مغناطیس، سیستم‌های قفل و قابل تعویض نصب می‌شوند.

قابلیت استفاده مجدد :

معمولا بیشتر لیبل‌های تمپلات، قابلیت استفاده مجدد دارند. به عبارتی دیگر، پس از جدا کردن برچسب از محصول، می‌توانید آن را برای محصولی دیگر استفاده نمایید. این ویژگی به شما امکان استفاده بیشتر را می‌دهد. همچنین از این طریق هزینه‌های تولید برچسب نیز کاهش پیدا می‌کند.

پذیرش اطلاعات :

این لیبل‌ها قابلیت پذیرش اطلاعات مورد نیاز را دارند. شما می‌توانید اطلاعاتی همانند نام محصول، تاریخ تولید، قیمت، بارکد و... را بر روی این برچسب‌ها قرار دهید. استفاده از این ویژگی‌ها، لیبل تمپلات به عنوان یک ابزار کاربردی در علامت‌گذاری، تبلیغات، مدیریت و امنیت محصولات استفاده می‌شود.

کاربرد لیبل تمپلات

لیبل‌های تمپلات برای مقاصد متنوع و صنایع مختلفی استفاده می‌شود که در این‌جا قصد داریم به این کاربردها بپردازیم‌. جهت بهره‌مندی بیشتر از این مطالب در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از کاربردهای اصلی لیبل تمپلات عبارت است از:

علامت گذاری محصولات:

لیبل‌های تمپلات معمولا برای علامت گذاری محصولات مختلف به کار گرفته می‌شود. این برچسب‌ها می‌توانند شامل نام محصول، برند، شرکت سازنده، آرم، نمادها، بارکد و سایر جزئیات مورد نیاز باشند. علامت گذاری محصولات از طریق لیبل تمپلات، به مشتریان در شناسایی محصولات و اعتماد به آن کمک زیادی می‌کند.

بازاریابی و تبلیغات:

یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر همین لیبل تمپلات است که با قرار دادن آن بر روی محصولات، می‌توانید اطلاعات تبلیغاتی، شعارها، تبلیغ‌ها، تخفیف‌ها و سایر پیام‌های ویژه را به مشتریان خود ارائه دهید.

چاپ تصویر یا تمپلات

مدیریت موجودی :

از لیبل تمپلات می‌توان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز استفاده کرد. با قابلیت جدا شدن و تغییر مکان، می‌توانید لیبل تمپلات را برای نگهداری و مدیریت موجودی محصولات استفاده کنید.

امنیت و احراز هویت :

یکی دیگر از کاربردهای لیبل تمپلات، استفاده از آن به عنوان ابزار امنیتی و شناسایی است. با قابلیت‌ جدا شدن و تغییر مکان، می‌توانید لیبل تمپلات را جهت مشخص کردن نشانه‌ها، برچسب‌های امنیتی یا علائم ویژه استفاده کنید. همچنین این امر می‌تواند می‌تواند به شناسایی محصول، جلوگیری از سرقت و تقلب و افزایش امنیت کمک کند.

توضیحات فنی و راهنمایی :

همچنین شما می‌توانید با استفاده از چاپ تمپلات یا همان لیبل تمپلات، به توضیحات فنی و راهنمایی محصولات بپردازید. این برچسب‌ها می‌توانند شامل نحوه استفاده، دستورالعمل‌ها، هشدارها و سایر اطلاعات مورد نیاز برای استفاده صحیح از محصول باشند. لیبل‌های تمپلات یک ابزار چند منظوره هستند که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند. این برچسب‌ها علاوه بر علامت‌گذاری و شناسایی محصولات، می‌توانند به عنوان ابزار تبلیغاتی، مدیریتی و امنیتی نیز استفاده شوند.

چاپ نایلون چیست؟

چاپ نایلون نوعی روش بازاریابی و تبلیغاتی مقرون به صرفه است که نقش مهمی در شناخته شدن و برندینگ محصولات یک کسب و کار دارد. چاپ روی نایلون، درج لوگو یا اطلاعات تماس و آدرس بر روی نایلون است.

انواع چاپ بر روی نایلون به شرح زیر است:

جمع بندی :

اگر شما برای کالای خود به لیبل و برچسب رنگی نیاز دارید ولی قصد ندارید که پرداخت‌های زیادی در جهت چاپ تمپلات چند رنگ انجام دهید، می‌توانید از لیبل رنگی و  روش چاپ دیجیتال بر روی آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از برچسب‌های رنگی به عنوان برچسب نشانگر برای دسته بندی کالاهای مختلف استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های لیبل  رنگی تمپلات می‌توان به زمان تولید و چاپ کمتر در مقایسه با سایر لیبل‌های چند رنگ اشاره کرد. اگر شما نیز قصد چاپ انواع تصویر، چاپ نایلون، چاپ تمپلات و… را دارید، می‌توانید از طریق مجموعه نیک پلاست اقدام نمایید. ما در مجموعه نیک پلاست به ارائه انواع چاپ‌های نایلونی، تصویر و… پرداخته‌ایم که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی در توسعه کسب و کار شما باشد.