عمومی

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تست 2

در یک تعریف کامل از شیرینگ می‌توان چنین بیان کرد که این نوع نایلون به پلاستیکی گفته می‌شود که خاصیت شکل‌پذیری داشته و نسبت به تغییرات دمایی حساس است و برای ایزوله کردن بسته‌بندی به‌کار می‌رود.

اما برای آشنایی بیشتر با این محصول نیاز به بررسی دقیق‌تر آن دارید و زمانی امکان‌پذیر است که با روند کارکردن با آن و استفاده از مزیت‌ها این محصول آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این کالای کاربردی و مزیت‌های استفاده از آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع شیرینگ در بازار و کاربردشان

از شیرینگ معمولا برای بسته‌بندی‌های تکی و تعداد بیشتر از محصولات استفاده می‌شود. اما برای بسته‌بندی انواع کالاها از فیلم شیرینگ در شکل‌های مختلف بهره می‌برند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که مواد اولیه به‌کار‌رفته‌شده جهت تولید فیلم‌های شیرینگ، بسیار باهم متفاوت هستند.

همچنین این موضوع نیز قابل توجه است که هریک از انواع شیرینک‌ها برای یک یا چند نوع از دستگاه‌های فرآیند بسته‌بندی قابل استفاده هستند. در ادامه انواع شیرینک‌هایی که براساس شکل و حالتی که تولید می‌شوند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مشخصات و کاربرد اصلی رول شیرینگ

به‌احتمال بسیار زیاد تابه‌حال از سلفون‌ها برای بسته‌بندی‌های یک‌سره استفاده کرده‌اید. این نوع از نایلون‌ها به‌صورت بسته‌بندی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند و این به آن علت است که نوع کاربری آن را برای افراد آسان کند.

رول شیلینگ نیز از همین ویژگی برای بالا بردن سطح کیفی خود استفاده کرده و از آن برای بسته‌بندی انواع محصولات در تهیه پک‌های مختلف در صنایع استفاده می‌شود. اغلب این کالاها برای بسته‌بندی در قالب رول تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

نوع پاکتی در شیرینگ‌ها از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

نوع پاکتی از این محصولات پلاستیکی در بسیاری از مواقع برای بسته‌بندی محصولات تکی به‌کار می‌روند. این محصولات را می‌توانید در ابعاد مختلف برای بست‌بندی کردن مواد و کالاهایی که بسیار متنوع بوده و پاکتی هستند به‌کار ببرید.

یک سمت این پاکت‌ها باز است و پس‌از قرار گرفتن محصول در آن با استفاده از حرارت بسته می‌شوند. بااین‌حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسته شدن در این محصولات ازطریق دوخت نواری یا روش‌های دیگر مانند انتهای روکش پاکت سیگار انجام می‌پیرد که بسته به نوع نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

شیرینگ‌های تک‌لا

این محصولات تک‌لا از انواع رولی این بسته‌بندی‌ها هستند که برای استفاده از آن یک رول در قسمت بالایی و یک رول دیگر در قسمت پایینی دستگاه تونلی قرار می‌گیرد که با هدایت محصول به درون تونل فرآیند پک کردن انجام می‌شود. با این روش می‌توانید تمام قسمت‌های محصول مورد نظر خود را بسته‌بندی کنید.

شیرینگ‌های روده‌ای چه کاربرد و مشخصاتی دارند؟

به این نوع از بسته‌‌بندی‌ها، ساده نیز گفته می‌شود که یکی دیگر از انواع رولی این محصولات به‌شمار می‌روند. این نوع از بسته‌بندی در صنایع کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد و برای انواع محصولات به‌کار می‌رود. بسته‌بندی‌ کردن انواع محصولات با استفاده از پک‌های روده‌ای این کالاها، هم به‌صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه‌های صنعتی انجام می‌گیرد به همین علت نیز عنوان ساده به این نوع از بسته‌بندی محصولات داده‌شده است.

مشخصات اصلی شیرینگ‌های بغل باز

این محصول نیز از انواع رولی کالاهای بسته‌بندی قرار می‌گیرد و تنها در این حالت با نمونه‌های رولی اصلی خود تفاوت دارند که در اندازه‌های دل‌خواه از وسط تا می‌خورند تا محصولات را برای بسته‌بندی بتوانند درون آن قرار دهند. حالا می‌توان کالا را با این نوع از بسته‌بندی پیچید و درون دستگاه جهت تکمیل فرآیند بسته‌بندی قرار داد. این دستگاه در اغلب موارد یک دستگاه کابینتی است که برای پک کردن کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

لیبل شیرینگ چیست و کاربرد آن در چه مواردی تعریف می‌شود؟

به‌احتمال بسیار زیاد تا به حال متوجه انواع پلاستیک‌های رنگی چسبیده به بطری‌های شیشه‌ای و در آن‌ها شده‌اید. در قوطی‌های سس و انواع مثال‌های دیگر در محصولات متنوع نمونه‌هایی از این نوع بسته‌بندی لیبل به‌شمار می‌روند.

این نوع از بسته‌بندی ازطریق قرار گرفتن دربرابر حرارت به محصول چسبیده و ظاهری بسیار جذاب به آن می‌بخشد. لیبل‌ها در اندازه و رنگ‌های متنوعی وجود دارند و این روزها تبدیل به یک عنصر مهم برای فروش و بازاریابی محصولات به‌شمار می‌روند. از آن‌ها برای محکم‌ کردن در کالاها نیز استفاده می‌شود.

مزیت‌های استفاده از شیرینگ در بسته‌بندی‌ها

یکی دیگر از مواردی که شما را بیشتر با این نوع از محصولات بسته‌بندی آشنا می‌کند بررسی هرچه بیشتر مزیت‌های آن و کاربرد آن در ارائه محصولات متنوع است. از‌همین‌رو در این بخش به مزیت‌های این کالاها در صنایع می‌پردازیم.

  • این نوع از بسته‌بندی به‌علت نایلونی بودن از ورود هرنوع رطوبت و مایعی به‌داخل کالا جلوگیری می‌کند.
  • با استفاده از این سبک از بسته‌بندی می‌توانید انواع محصولاتی را که به‌لحاظ فرم نمی‌توانند درست در کنار هم قرار بگیرند را به ‌راحتی بسته‌بندی کنید. انواع بطری‌ها از جمله این موارد هستند.
  • این نوع از بسته‌بندی به‌ شما امکان حمل‌ونقلی ایمن‌تر و سریع‌تر را می‌دهد که برای ارائه محصولات درزمینه‌های مختلف امری ضروری و مهم است.
  • بسته‌بندی انوع محصولات از این طریق می‌تواند جمع‌بندی کلی آن‌ها را بسیار زیبا و کاربردی نشان دهد که برای فروش امری مهم است.
  • بااستفاده از این نوع از بسته‌بندی‌ها می‌توانید به‌راحتی شکل، اندازه، رنگ و کاربرد محصولات را از هم تشخیص دهید.
  • برای جلوگیری از بروز هر نوع خسارت مانند شکستگی، ترک‌خوردگی و لب‌پر شدن راه‌کاری بسیار کاربردی و مناسب است.
  • امکان استفاده از چاپ و تبلیغات روی این نوع از بسته‌بندی‌ها به‌خوبی انجام می‌گیرد.
  • این بسته‌بندی امکان نگه‌داری از محصولات را در انبار به‌مدت طولاتی میسر می‌کند.

جمع‌بندی

آشنایی با مزایا و کاربرد شیرینگ‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با نحوه بسته‌بندی محصولات مختلف بیشتر آشنا شوید. تنوع در این نوع از بسته‌بندی‌ها بسیار زیاد است. هرچند بیشتر آن‌ها در نوع رولی آن‌ جایی می‌گیرند.

بااین‌حال برخی از تفاوت‌ها در این کالاها به‌ شما این امکان را می‌دهد تا مطابق با محصولی که دارید از مزیت‌های آن بهره ببرید. بسته‌بندی‌های معرفی‌شده بیشتر برای محصولات صنایع غذایی به‌کار می‌روند. هرچند می‌توان برای موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. تیم ما در نیک پلاست بهترین ارائه‌دهنده انواع بسته‌بندی‌های پلاستیکی در کشور است که می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید.

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *