عمومی

چاپ پلاستیک،کیسه یا نایلون

چاپ نایلون تبلیغاتی

چاپ پلاستیک

در دنیای امروز بشر نایلون و پلاستیک علاوه بر جابه‌جایی کالا، به‌عنوان یک ابزار تبلیغات و بازاریابی صاحبان صنایع و مشاغل استفاده می‌شود. به‌طوری‌که بسیاری از مشاغل اقدام به چاپ پلاستیک با مشخصات و اطلاعات شغلی خود می‌کنند.

همین امر یکی از راه‌های دیده‌شدن و تبلیغات بیشتر مشاغل و کسب‌وکارها با حمل محصولات آنها با نایلون‌ها و پلاستیک‌های هم‌نام شده است. این امر علاوه بر تبلیغات با ظاهری زیبا و جذاب، مشخصات و اطلاعات کالا همچون برند تولیدکننده، آدرس و شماره‌تلفن را در دید مشتری قرار می‌دهد.

برای یک طراحی بی‌نقص و اصولی که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری بتواند با راندمان بالای تبلیغات همراه باشد، لازم است در مورد نکات و روش‌های چاپ روی پلاستیک اطلاعات مفید و مختصری داشته باشید.

امروزه شاهد استفاده از ابزار و تجهیزات کاربردی بسیاری برای تبلیغات برندها و کالاهای مختلف هستیم. یکی از این ابزار کاربردی استفاده از نایلون تبلیغاتی است. چاپ نایلون با نام برند و مشخصات کالا یکی از ترفندهای کاربردی در تبلیغات به شمار می‌رود.

در حال حاضر چاپ نایلون تبلیغاتی باتوجه‌به جنس کیسه و نوع چاپ به سه روش opp ،cpp و pp صورت می‌گیرد. دستگاه‌هایی که برای چاپ کیسه به روش pp از آن استفاده می‌شود، به نسبت دو روش دیگر کم‌هزینه‌تر بوده که مسلماً کیفیت چاپ آن نیز پایین‌تر است.

ترسپافون یا همان روش opp برای چاپ نایلون شفاف و نرم‌تر مورداستفاده است. کار چاپ در این روش با ایجاد چاپ روی یک‌لایه نایلون نازک و سپس لمینت آن روی کیسه انجام می‌شود. روش cpp نیز بسیار شبیه opp است، با این تفاوت که جنس نایلون به‌کاررفته برای چاپ در روش cpp نرم‌تر و بهتر است:

نایلون یا کیسه دسته موزی

چاپ فلسکو

در این روش چاپ پلاستیک از نوعی صفحات و کلیشه‌های منعطف که از جنس لاستیک یا ژلاتین است استفاده می‌کنند. کار چاپ در این روش بیشتر بر روی نایلون‌های ساده و در فشار بالا صورت می‌گیرد.

به این صورت که ابتدا طرح موردنظر برای چاپ روی نوعی نگاتیو تصویری با لیزر حک شده و در ادامه با حرکت غلتک دوار حاوی پلاستیک، با فرایند فشاری طرح موردنظر روی کیسه یا نایلون پلاستیکی چاپ می‌شود. سرعت بالا، هزینه کم به نسبت سایر روش‌های چاپ و امکان چاپ طرح‌های بزرگ روی نایلون از جمله ویژگی‌های برتر این روش چاپ است. با چاپ فلکسو بیشتر آشنا شوید .

چاپ هلیو

این روش چاپ که با نام روتوگراور و هیلوگراور نیز شناخته می‌شود، از دیگر روش‌های چاپ روی پلاستیک است که به روش برجسته انجام می‌شود. این روش چاپ به دلیل سبک خاص خود بیشتر روی بسته‌بندی‌های تبلیغاتی انجام می‌شود.

مراحل کار چاپ در این روش باتوجه‌به طرح موردنظر نیازمند ساخت یک سیلندر است که به دو روش لیزری و الکترومکانیکی انجام می‌شود. جنس این سیلندرها از فلز بوده که با یک‌لایه مس روکش شده است.

کار چاپ پلاستیک با این سیلندرها با حک طرح موردنظر روی آن و پرس‌کردن روی بسته‌بندی نایلون انجام می‌شود. سیلندر فشار، سیلندر حکاکی شده، تیغه داکتر بلید، مخزن مرکب، رول جمع‌کننده و خشک‌کن اجزای مختلف در دستگاه چاپ هلیو است. کاربرد این روش چاپ باتوجه‌به ساخت سیلندر، متناسب طرح برای چاپ با تیراژ بالا است.

چاپ کلیشه

کار چاپ روی پلاستیک در این روش به کمک کلیشه یا نوعی شابلون انجام می‌شود. این سبک چاپ روی نایلون در گذشته برای چاپ روی پارچه نیز مورداستفاده بود. با ایجاد طرح موردنظر روی شابلون و انتقال آن بر روی نوعی سیلندر، گام اول چاپ در این روش انجام می‌شود.

در ادامه این سیلندر. در ظرف جوهر فرورفته و بر روی نایلون یا پلاستیک موردنظر برای چاپ قرار گرفته و با کمی فشار طرح چاپ می‌شود. مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان چاپ در تیراژ محدود از جمله ویژگی‌های این روش در چاپ پلاستیک به شمار می‌رود.

چاپ تامپو

از دیگر روش‌های نوین برای چاپ روی کیسه و نایلون پلاستیکی به کمک این سبک چاپ میسر است. کار چاپ به این روش بعد از انتخاب جنس نایلون و رنگ موردنظر به کمک پدهای سیلیکونی انجام می‌شود. چنانچه مایل به استفاده از چندرنگ برای چاپ باشید، بعد از انتقال هر رنگ و ثابت‌شدن آن کار انتقال رنگ بعدی صورت می‌گیرد.

چاپ ترانسفر و طلاکوب

کار چاپ در این روش بر روی فویل‌های پلاستیکی و با بهره‌گیری از بخار و ورق‌های طلاکوب قابل‌اجرا است. باتوجه‌به استفاده از دستگاه‌های مدرن و مجهز در این روش، نیازمند دقت و حساسیت بسیار بالایی است.

چاپ افست

این روش چاپ به‌عکس روش‌های تبلیغاتی دیگر که به‌صورت برجسته یا فرورفته است، با چاپی هم سطح انجام می‌شود. امکان چاپ پلاستیک با تیراژ کم باعث شده که صاحبان مشاغل نوپا مایل به استفاده از این روش برای تبلیغات خود باشند.

چاپ سیلک

این روش که به‌نوعی چاپ دستی محسوب می‌شود، برای چاپ‌های محدود گزینه مناسبی خواهد بود. ایجاد طرح در این روش بر روی صفحه توری با سوراخ‌های بسیار ریز حکاکی می‌شود. قسمت‌های فاقد تصویر به کمک یک ماده موم مانند پوشش داده شده و سپس آن را در ظرف رنگ آغشته و با فشار غلتک یا کاردک روی نایلون یا کیسه موردنظر چاپ می‌شود.

در مقاله ای دیگر به صورت کامل چاپ سیلک را برسی کردیم .

چاپ نایلون تبلیغاتی

چگونگی چاپ روی پلاستیک

کار چاپ روی کلیشه، پلاستیک یا نایلون که باهدف تبلیغات صورت می‌گیرد، در چاپخانه‌های مجهز این کار انجام می‌شود. باتوجه‌به پیشرفت‌های گسترده در این زمینه امکان چاپ کیسه نایلونی رنگی و حک‌کردن لوگو روی کیسه و نایلون با ۸ رنگ به‌صورت چاپ تمپلات میسر است. از جمله مؤلفه‌های ایجاد یک کار بی‌نقص در این زمینه بااطلاع از نوع پلاستیک، رنگ به‌کاررفته برای این منظور و استفاده از امکانات چاپ میسر خواهد بود. علاوه بر این بعد از انجام فرایند چاپ پلاستیک باید مراحل تثبیت رنگ آن نیز بادقت انجام شده تا با خروجی کاری باکیفیت، شکیل و جذاب همراه باشد.

کلام پایانی

امروزه صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها در کنار بالابردن کیفیت محصولات خود، اقدام به تبلیغات متنوع برای مطرح‌شدن و بیشتر دیده‌شدن می‌نمایند. ازاین‌رو با استفاده از ابزار و تجهیزات متنوع اقدام به تبلیغات گسترده در این زمینه می‌کنند.

چاپ پلاستیک یکی از ابزارهای کاربردی در این زمینه است که در کنار حمل محصولات، درصورتی‌که با یک ایده بی‌نظیر چاپ همراه باشد بسیار کاربردی عمل می‌کند. همین امر باعث شده که در کنار روش‌های متنوع تبلیغاتی اکثر قریب به‌اتفاق صاحبان صنایع و کسب‌وکار بیشتر روی این روش تمرکز داشته باشند. چرا که علاوه بر استفاده از یک ابزار کاربردی به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی، امکان چاپ با تیراژ بالا و هزینه مناسب با این سبک تبلیغات فراهم است.

دیدگاهی در مورد “چاپ پلاستیک،کیسه یا نایلون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *